Pages

Showing posts with label usahawan. Show all posts
Showing posts with label usahawan. Show all posts

7.15.2010

usahawan internet

masa tetap berlalu tanpa kita sedari... masa berlalu tanpa pedulikan kita... hari ini sungguh bermotivasi sekali mengetahui bidang usahawan internet setelah membaca blog dan ilmu yang dikongsikan oleh orang2 yang berjaya seperti labanon. walaupun usia muda bukan halangan utk berjaya...

antara tips dan ilmu yg dikongsi amat bernilai sekali.. tidak semua org berjaya akan kongsikan pengalaman dan tips2 utk mencapai kejayaan... Dengan wujudnya era tanpa sempadan ini byk melahirkan usahawan-usahwan melayu yg berjaya yg menggunakan internet sbg medan dan sumber mencari rezeki....

semoga tips2 dan ilmu yg dikongsi kalian semua dberkati dan dberi pahala serta memberi suntikan semangat dan inspirasi kpd remaja2 melayu yg leka.. tips utk menjadi usahawan anda boleh baca di majalah im. byk info2 yg menarik dan berguna.... Alhamdulillah Bisness SOHO (Small Office Home Office) aku dah bermula utk tahun ni secara tidak rasmi. walaupun x byk dpt projek tetapi bg aku secara freelance dah berbaloi dan bersyukur pada Allah (segala puji bagiMu).....

Smg terus dan terus berusaha... ada sapa2 berminat nak jd usahawan kat putrajaya ni??? leh diskus2 utk wat projek part time :)........

7.02.2010

usaha + wang = usahawan

tidak semua yg berminat utk menjadi usahawan tetapi ramai yg suka dan minat pada wang.... tetapi dimanakah usaha kita??? apakah usaha kita??? apa yg kita dah lakukan dan akan lakukan usaha utk dapatkan wang?? tetapi ingat wang bukan segala-galanya dan utk dapatkan segala-galanya perlukan wang???

Apa yg nk dikongsikan di sini ialah jgn lupa melaksanakan perintah Allah dan jauhi larangan Allah dalam kita usaha mencari wang...

Usahawan yg bagus terutamanya seseorang yg ingin memulakan sesuatu bisness dan tiada modal mulakan dari bawah.. mulakan bisness tanpa modal atau kurangkan kos.. mungkin utk bidang IT seperti aku ni satu kelebihan kerana hanya memerlukan kepakaran dan masa dpt menjana wang... tetapi byk lg aku perlu belajar dan usahakan.. apapun aku ingin menjadi usahawan...


Ramai org kita suka mulakan bisness dgn berhutang sana sini utk mulakan bisness... perlukan kereta yg besar... perlukan ruang pejabat yg canggih dan besar... kelengkapan yg cukup.. baru nk mulakan bisnes.. itu adalah silap kerana bisnes yg anda buat belum tentu akan berjaya... bisnes umpama anda berada di medan perang.. jika anda lemah!! anda akan mati dalam peperangan (bisnes lingkup + hutang sana sini)...

biarlah anda buat bisnes kecil kecilan tanpa perlukan modal banyak tetapi dpt income walau 10 sen sehari... saya cadang buat bisnes SOHO (Small Office Home Officce)... anda boleh buat bisness dari rumah secara online... tetapi ramai org kita gunakan internet utk fb, fs dan buangkan masa dgn main game... tahukah anda sudah ramai org kita telah menjadi usahawan dr rumah... dpt menjana wang dgn internet.... sampai bila anda lepak2 bermain fb, fs dan main game... sedangkan org lain menjana duit dgn internet... renung-renungkan dan selamat beramal...

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri