KUALA LUMPUR: Kumpulan sasarannya ialah kakitangan kerajaan berpendapatan rendah yang dimomokkan dengan keuntungan amat lumayan mencecah enam angka serta kereta mewah bernilai ratusan ribu ringgit setiap satu. baca selanjutnya
Kepada kawan-kawan Aku yg telah terlibat dgn skim ini smg tabah dalam menghadapi dugaan... jadikan ia sebagai pengajaran dan pemberi semangat untuk menjadi seorang usahawan yg berjaya...
info technology, software, programming, computer, hardware, open source, linux, windows, trick dan tips, tutorial,isu semasa dan segala pengalaman ku lalui...
Showing posts with label jana duit dengan blog. Show all posts
Showing posts with label jana duit dengan blog. Show all posts
7.29.2010
7.25.2010
sms dapat duit??? betul ke??
Ini persoalan yg diajukan oleh salah seorang kwn pd minggu lepas...
situasi dia mcm ni.. Apabila org awam atau pengguna hantar sms utk apa2 info atau perkhidmatan yg dibuat oleh syarikat akan di potong kredit 50 sen... syarikat akan dpt 30 sen setiap sms dan 20sen lg cas syarikat perkhidmatan sms(telco x silap) dengan ini syarikat akan dpt rm 300 jika ada org sms seramai 1000 orang. (0.30/sms x 1000 orang hantar sms)..
so dgn sms pun dpt duit kan???.. konsep dia mcm ini la.. kalau ada salah dan silap tlg betulkan kpd yg pakar dlm bidang sms ni...
Bagi aku cara ini memang ada untung krana byk syarikat2 dan media2 seperti radio dan tv menggunakan kaedah ini untuk mendapatkan keuntungan. Tapi kalau xde org hantar sms rugi la coz x silap ada yuran tahunan bagi sewa perkhidmatan sms oleh syarikat telco.
Ni info yg aku jumpa kt utusan Syarikat telco tidak simpan data SMS, MMS, video pelanggan
situasi dia mcm ni.. Apabila org awam atau pengguna hantar sms utk apa2 info atau perkhidmatan yg dibuat oleh syarikat akan di potong kredit 50 sen... syarikat akan dpt 30 sen setiap sms dan 20sen lg cas syarikat perkhidmatan sms(telco x silap) dengan ini syarikat akan dpt rm 300 jika ada org sms seramai 1000 orang. (0.30/sms x 1000 orang hantar sms)..
so dgn sms pun dpt duit kan???.. konsep dia mcm ini la.. kalau ada salah dan silap tlg betulkan kpd yg pakar dlm bidang sms ni...
Bagi aku cara ini memang ada untung krana byk syarikat2 dan media2 seperti radio dan tv menggunakan kaedah ini untuk mendapatkan keuntungan. Tapi kalau xde org hantar sms rugi la coz x silap ada yuran tahunan bagi sewa perkhidmatan sms oleh syarikat telco.
Ni info yg aku jumpa kt utusan Syarikat telco tidak simpan data SMS, MMS, video pelanggan
4.14.2010
buat blog dapat duit betul ke???
Persoalan ini sering bermain difikiran anda terutamanya yang baru mengetahui tentang blog yg boleh menjana duit... pada pendapat saya memang benar dengan blog boleh menjana duit dan bukan senang utk menjana duit dgn blog..
Good luck :)
Hasil pendapatan sy dgn nuffnang.. walaupun ckit sy tetap bersyukur krana dgn jumlah tersebut sy dapat dgn hasil blog dan laman web...



Tips untuk menjana duit dengan blog :-
a) anda perlu rajin membaca dan dapatkan ilmu tentang bagaimana dengan blog boleh menjana duit.
b)anda perlu berusaha dgn bersunguh-sunguh tanpa putus asa dan jemu.
c)blog yang dihasilkan mestilah menarik pengunjung datang berulang kali bukan hanya dtg sekali.
d)memahami teknik SEO.
Good luck :)
Hasil pendapatan sy dgn nuffnang.. walaupun ckit sy tetap bersyukur krana dgn jumlah tersebut sy dapat dgn hasil blog dan laman web...


Subscribe to:
Posts (Atom)
Statistik Blog
Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk
Widget edited by Harri
buah komentar masuk
Widget edited by Harri