Pages

2.04.2009

masalah : pc restart when install driver

Di sini saya ingin berkongsi dengan anda satu masalah yang saya hadapi pada hari ini. masalah tersebut ialah apabila install driver audio untuk sebuah komputer apabila hampir finish komputer tersebut terus restart. Pc tersebut akan restart setiap kali hampir finish installation driver tersebut.

saya lihat pada msconfig ada virus dumprep. mungkin kerana virus ini menyebabkan masalah ini terjadi.

Langkah yang di buat dan berjaya :-

1. Saya install GVR dan setting agar dia auto start, disable autorun dan delete virus.

2. Saya rujuk pada artikel ini.

kemudian restart komputer tersebut dan saya install driver dan terus berjaya..

Bookmark and Share









No comments:

Post a Comment

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri