Pages

12.10.2008

touchpad tidak berfungsi

touchpad laptop anda tidak berfungsi? mungkin masalah ini tidak berfungsi di sebabkan oleh driver atau kesilapan pengguna yang off atau disable touchpad tanpa di sedari.. mungkin anda belum hadapi masalah ini tetapi tidak mustahil ada akan alami kelak nanti.. jadi anda beruntung membaca artikel ini. masalah ini di alami oleh pelanggan saya iaitu touchpad laptopnya tidak berfungsi.

saya lihat pada driver semua ok dan berfungsi dengan baik. termenung saya memikirkan masalah ini. saya tanya pada pelanggan mengapa ini terjadi?? dia kata kemungkinan disebabkan virus.sebabnya lepas format hari tu semua ok tetapi selepas kena virus touchpad tidak berfungsi. di kepala aku kena format la plak laptop ini. lepas aku buang virus dan check penyakit yang ada virus semua ok selepas buang virus tersebut menggunakan GVR. Namun masalah touchpad masih tidak berfungsi. apa masalahnya kalau anda tahu??

puncanya :-

anda tertekan atau ter disable dengan menekan Fn+F7.

Penyelesaiannya:-

anda perlu tekan kembali Fn+F7.


tahukah anda Key ini merupakan untuk off dan on touchpad pada laptop anda.


Bookmark and Share









5 comments:

  1. Assalamualaikum, saya dah tekan dah tapi tak boleh jugk. adkah anda tahu kenapa??

    ReplyDelete
  2. semalam saya mengalami situasi ini.. terfikir nak google, terjumpa blog kamu.. thanks a lot.. Alhamdulillah dah boleh.. =)

    ReplyDelete
  3. mula2 sy try gak tkan Fn+F7.. tp bile tngk kt key pad F7 ad icon pause..so sy cri la icon touch pad..ada pada F5..jd untk laptop toshiba.. tekan Fn+F5..hihi..terima kasih admin..perkonsgsian yang sangat berguna ..TERBAIKK!!

    ReplyDelete

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri