Pages

12.04.2008

pengalaman "bermain" ubuntu 8.10







Ni beberapa screenshot yang aku ambil yang abu buat effect pada laptop aku.

Masalah yang aku hadapi :

ada clash pada compiz aku xleh guna desktop effect. bila aku aktifkan mouse tidak berfungsi dgn normal dalam kepala aku nak install semula je. tp aku cuba sbg lagkah terakhir iaitu jalan penyelesaian yang aku ambil dengan menaip pada terminal

rm -rf .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity

lepas tu aku restart dan lihat ubuntu kembali normal. Apa yg menarik theme atau perkara yang kita install sebelum ni ada dan tidak di buang. so kita xde masalah nak guna semula.

sekarang ubuntu berfungsi dengan baik dan clear. next misi wireless ubuntu aku x selesai lg ni huuu...



Bookmark and Share








No comments:

Post a Comment

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri