Pages

11.29.2008

ubuntu 8.10


versi ini merupakan versi yang terbaru dan banyak kelebihan. Cd yang saya order dari shipit telah sampai pada hari khamis lepas iaitu 27.11.08. Pada malam tersebut dengan tidak sabarnya saya melaksanakan misi saya untuk mencuba versi ubuntu terbaru ini iaitu 8.10..

Masalah yang saya hadapi selepas install ubuntu versi ini :-
  • wireless x dapat detech walaupun dah cuba byk cara..
  • selepas restart atau shut down logo ubuntu kelihatan blur cam masalah display
  • window saya dah x boleh masuk.ada pilihan utk boot window tetapi tidak boleh masuk.ada sesiapa tahu sebabnya??
Ni beberapa screenshot yang saya buat pada ubuntu saya.

ni saya guna theme KDE 4.2 dan untuk memasang theme ini saya rujuk di web kde.



Bookmark and Share





7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. salamz bro hang nye model ape yerk...aku nye model acer 4715z huhuhu berjaya gunakkan wireless

    ReplyDelete
  4. salam, aku guna model acer 4520... aku dah baca kt forum diorang kata model ni susah ckit.. aku dah buat step diorg suruh tapi x berjaya gak... hang tau ke masalah apa???

    ReplyDelete
  5. bro aper ko cek nih.. ader test lum http://forums.ubuntu.com.my/viewtopic.php?f=4&t=325&hilit=4520

    ReplyDelete
  6. dah tgk... psl ubuntu versi 8.04.. aku guna versi 8.10.. yg laptop aku punya tidak auto detect signal yg ada memang cam tu ke?? kita kena tambah dl ke signal apa yg ada dan SSID dia????

    ReplyDelete

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri