Pages

8.06.2008

wine: guna aplikasi windows di linux

salam sejahtera dan smg smua sihat blake.....

hari ni ambo nak tanya ko awok2 dan demo2 semua kenapa anda tidak boleh memilih ubuntu???
isu atau masalah yg sering dilontarkan oleh pengguna windows kenapa tidak terima ubuntu antaranya sy tdk blh guna program dalam windows seperti photoshop bg designer, flash bg buat animasi dan software lain2 lg...





Di sini sy nk tunjuk kpd awok2 dan demo2 semua bhw ubuntu mmbolehkan anda guna program windows seperti flash, photoshop, winamp dan lain2!!!!!!!!

anda tidak percaya??? anda inginkan bukti???
nah anda nilai dan lihatlah sendiri!!!!!!!!!!



Ni gambar yg aku snap kat ubuntu aku...


Anda boleh menggunakan wine-door utk install program dlm windows ke ubuntu. anda juga boleh menggunakan wine.






















Ni aku snap masa install yahoo mesengger






















Ni gambar ms install notepad++



















Ada lg beberapa program yg aku install cam photoshop dengan jayanya... ofice 2003 lum lg tp memang dpt la coz aku ada baca kt blog mana entah...

so anda fikir-fikirlah!!!!!!!!!!!!
kita sama2 berusaha utk meningkatkan ilmu dan pengetahuan dalam penggunaan linux ubuntu!!!!!!!

nanti aku pos utk korang semua mcm mana nk install program windows dalam linux. tunggu tau!!


No comments:

Post a Comment

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri