Pages

6.17.2008

virus pet32

Pagi semalam aku terima satu laptop oleh Cikgu. Masalah laptop tersebut bila kita double click dia akan ada kuar error/mesej (maaf xde gambar nk ditunjukkan) dan folder tersebut tidak boleh di buka. Sekiranya kita buka secara explore dapat buka.. aku dah dpt agak ini mesti virus. Aku check2 ada virus pet32.. aku pun scan la hd laptop tu... sampai la ke petang waktu nak blk.10 minit waktu bekerja nak habis.. so aku tgk antivirus karpersky x detect... last2 malas nk tunggu aku pun pergi


ke start->run->taip regedit



lepas tu bila registry editor dibuka aku pergi ke edit->find->taip pet32.


selepas itu bila dah jumpa aku terus delete file pet32 di registry editor. Kemudian aku repaire registry menggunakan GVR. Pastu aku pun test double click pada mana2 folder alhamdulillah semuanya dah ok.. So jgn buang masa je nk scan2 terus je buat langkah2 di atas utk buang virus pet32..




No comments:

Post a Comment

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri