Pages

7.28.2008

Bagaimana setting ninja pendisk di start up

Sebelum saya menceritakan tutorial ini terlebih dahulu saya ingin menceritakan sedikit tentang perisian ninja utk USB Pendrive ini. Perisian ini berfungsi utk menghilangkan file autorun atau file2 yg hidden atau file virus yg ada dalam pendrive sewaktu kita masukkan di PC atau laptop.




Sebelum itu anda boleh dapatkan perisian ninja di sini.

download perisian ninja



Langkah pertama:

anda perlu simpan file ninja.exe tersebut dalam pc anda. kemudian double klik pada file ninja tersebut.Kemudian gambar seperti di bawah akan dipaparkan.anda perlu klik pada run. sekiranya tidak dipaparkan sila abaikan ini kerana tidak semua komputer sama.





















Langkah kedua:
Selepas itu anda cuba lihat di tepi di mana waktu dipaparkan pada pc seperti yg ditunjukkan pd igambar di bawah akan terpapar icon ninja pendisk. icon ini dipaparkan menunjukkan ninja pendisk telah aktif atau siap bersedia utk "berperang" dgn virus :). Dengan ini pc atau komputer anda telah di jaga oleh ninja drpd virus yg ada di dalam pendrive bila dimasukkan nant.Sekiranya anda hanya buat sekadar ini saje bila anda off pc atau restart pc anda tidak akan di jaga oleh ninja jika anda tidak aktifkan balik.jadi anda perlu aktifkan setiap kali menggunakan pc anda. Jadi anda perlu aktifkan perisian ninja ini di start up. Bila anda aktifkan perisian ini di start up setiap kali anda on pc atau restart pc anda tidak perlu lg aktifkan kerana ia secara auto telah aktif setiap kali pc di on dan digunakan.






Langkah ketiga :

Anda perlu klik kanan pada icon ninja seperti yg ditunjukkan oleh gambar di bawah kemudian pilih add to startup. selesai!!!!!!














Anda boleh tahu dan menguji bagaimana perisian ini telah aktif dgn memasukkan pendrive anda dan gambar seperti di bawah ini menunjukkan ninja pendisk scan virus atau file2 yg running di dalam pendrive anda. selamat mencuba :)

















Tahukah anda virus senang atau mudah merebak melalui pen drive!!







1 comment:

Statistik Blog

Jumlah Posting dan Komentar Blog buah artikel telah ditulis
buah komentar masuk

Widget edited by Harri